måndag 18 juni 2012

Falska vänner...

Pissväder lika med grubbel och funderande över, för tillfället, vänner... falska sådana...
Sommaren infinner sig inte, semester om ca två veckor, mina vänner liknar det svenska vädret.
Ombytliga, sura, opålitliga, krävande...
Det sistnämnda kan jämföras med regn som kräver gummistövlar, stark sol som kräver solskydd (eller bikini ;) o s v... 
Några av mina vänner är krävande för jämnan... några kräver mig på min uppmärksamhet, tjänster, fika, biltransporter, pengar o s v. De ger inget tillbaka. Tyvärr är min sköld mot svek ganska skör för tillfället.

"Affärsvänner" är rara så länge de kan tjäna pengar på mig, sen låtsas de inte ens om bekantskapet...
Fifan för sådana människor...
Har bestämd mig att göra av mig med alla själsugare till "vänner". 
De som gör sig roliga på mitt bekostnad åker bort. Först på FB. Sedan IRL.

Sån är jag idag -  
pissur så in i h... som det svenska sommarvädret alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar